Kjøpsvilkår

PayPal Acceptance Mark

Bestilling

For å kunne handle i nettbutikken til Vineco må man ha fylt 18 år. Bestilling fra våre kunder er bindende iht. Kjøpsloven idet kundene bekrefter bestillingen. Dette gjøres idet kunden trykker fullfør og ordrebekreftelsen kommer opp. Ordrebekreftelsen inneholder informasjon om ordren i form av produkter med pris, fraktomkostninger og informasjon om kunden og adressen ordren er bestillt til. Avbestilling senere enn 3 timer etter ordrebekreftelse kan normalt ikke effektueres.

Betaling
Kunder hos Vineco kan kun betale med kredittkort eller via egen PayPal konto. Ved betaling med kredittkort eller PayPal belastes kunden for beløpet når varen sendes kunden. Vineco tilbyr ikke fakturabetaling til privatmarkedet og gjør således ingen kredittsjekk. Bedrifter som er kunder av Vineco vil få tilsendt faktura. 

Levering
Alle varer leveres via Posten Norge, enten som brev- eller pakkepost. 

Angrefrist
Kunden har angrefrist i.h.t. Angrerettloven av 1. desember nr 105 2000. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjensteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Angreskjema skal ligge ved varen ved utsendelse fra Vineco og ved en eventuell retur.

I tilfeller hvor varerne som er bestilt ikke blir hentet på Posten, blir kunden fakturert med 150 kroner i administrasjonsgebyr.

Priser
Alle priser vises inkl. 25% mva. 

Reklamasjon
Kunden kan reklamere på varer i.h.t. Kjøpsloven. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting omlevering, prisavslag heving og erstatning) etter Kjøpsloven, jf. §30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt 2 år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle omkostninger forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til returtransport.

Personvern
Vineco legger vekt på at sikkerhet og trygghet er godt ivaretatt. Alle våre utsendelser baserer seg på kundens aktive aksept. Det vil si at du som kunde bestemmer om vi skal kunne sende deg e-post eller gjøre andre markedsaktiviteter som inkluderer deg. Alle kunder har til enhver tid rett til innsyn i den informasjon som er lagret på kunden, hvordan de benyttes og hvilke sikkerhetstiltak som benyttes.

Salgsforhold
Vineco tar forbehold om prisendringer, samt trykkfeil og endringer i tekst, bilder og linker på våre nettsider.

Bruk av WineSkin, WineHug og VinniBAG:
Vineco fraskriver seg ansvaret som følger av hard behandling under transport eller andre ukontrollerbare faktorer som omstendigheter i forbindelse med reise (pakking, håndtering, plassering etc) som kan svekke produktets funksjon og føre til lekkasje. Vi kan ikke garantere for at posen holder tett under alle forhold.


Forsendelse og retur

 

 

Levering
Vineco har avtale med Posten for levering av varene hjem til deg. Er pakken for stor til din private postkasse blir varene levert til ditt nærmeste Postkontor eller "Post i butikk". Ønsker du varene levert hjem til deg kan dette avtales direkte med posten når varene har ankommet. Du må imidlertid selv betale Posten for denne tjenesten.

Varene skal ankomme ditt lokale postkontor innen 3-5 virkerdager (bestillingsdag ikke medregnet). Enkelte varer kan være midlertidig utsolgt. I tilfeller som dette må lengre leveringstid påregnes. Varer som er på lager sendes ut fortløpende.

  • Vineco har ingen ekspesisjonsgebyr
  • Små pakker under 1kg sendes som brev dersom mulig

VIKTIG: Har du ikke mottatt din bestilling innen fristen, vennligst ta kontakt umiddelbart. Vår leveringstid SKAL være innenfor oppgitt frist. Er den ikke det, kan feilen ligge hos Posten, og vi setter umiddelbart i gang ettersøkning av forsendelsen. Dette gjelder selvsagt ikke dersom du har fått informasjon om evt. forsinkelse.

Ved evt. forsinkelse, ta kontakt på: post(at)vineco.no eller telefon 417 888 25

Bytte og Retur
Du kan bytte varene eller få pengene tilbake når du handler hos oss. Dersom du returnerer varene må du legge ved et skriv som forteller hva som er i veien slik at vi kan ta dette videre med våre leverandører. Husk at produktene må være ubrukt og leveres i samme stand i originalemballasjen for å kunne byttes eller om du ønsker pengene tilbake.

Mener du at produktet har feil, kan du reklamere ved å sende oss varen. Legg da med en forklaring som hjelper oss med vurdering av problemet. Returnere alltid varen som registrert sending (Norgespakke eller Bedriftspakke) slik at den kan spores. Sendingen er dermed også automatisk sikret mot skade eller tap.

Vennligst ikke send returer som rekommandert post eller i postoppkrav. Ved feil eller mangler på varen erstatter vi returfrakten og sender ny vare uten ekstra omkostninger.
Ved retur av varer som skyldes mangelfull eller feil adresseinformasjon fra kjøpers side vil ny ekspedisjonskostnad bli lagt til. Tilsvarende hvis en vare kommer i retur av samme årsak og kjøper da ønsker ordren kansellert, vil total kjøpesum fratrukket ekspedisjonskostnad, pt. kr. 50,- bli refundert.

 

Betaling
Vi tilbyr for tiden kun betaling med kort på Internett. 

Sikkerhet ved bruk av kort
Når du handler hos Vineco blir betalingen behandlet av PayPal, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard eller for de som allerede har en PayPal konto. Med PayPal har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL-kryptering som betyr at alle kortdetaljer er kryptert.

Vi aksepterer følgende kort
Når du kjøper på Internett hos oss kan du betale med Visa eller MasterCard/Eurocard.